När du handlar via Internet gäller konsumentköp- och distansavtalslagen. Denna lag skyddar dig som konsument när du handlar på distans. Läs mer hos Konsumentverket. Good Time Stories AB reserverar sig för förändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom. Good Times Stories AB reserverar sig även för eventuell slutförsäljning av varor. Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Vid misstänkt bedrägeri förbehåller vi rätten att annullera en order.
När du gjort din beställning får du ett mail att vi mottagit din order. Där framgår vilka varor du köpt med priser och fraktkostnad. Om du upptäcker något fel med beställningen, vänligen kontakta oss snarast. Möjligheten att ändra i en order kan endast garanteras i 1 timme efter lagd order, då vi inte kan göra ändringar efter att en order börjat hanteras i våra system.
Priserna är i svenska kronor. Moms ingår på alla varor med 25%, 12% eller 6%. Alla priser visas inklusive moms på hemsidan. Vi reserverar oss rätten för prisändringar utan någon förvarning på eventuella felaktiga priser samt makulering av order där varor med felaktiga priser förekommer. Du meddelas om du köpt en vara till ett felaktigt pris.
Vi reserverar oss därför för eventuella tryckfel i texter på denna webbsida. Vi ger ingen garanti att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende gällande till exempel färger och nyanser. Färgen du ser på vår hemsida är beroende på den färginställning du använder på den enhet du surfar från. Vi kan därför inte garantera att färgen du ser på produkten på vår hemsida motsvarar den faktiska färgen på produkten.
Vi erbjuder betalning via faktura, kort och Klarna Direkt. Kontakta Klarna om du har några funderingar kring din betalning. Alla fakturor skickas per mejl. Läs Klarnas fullständiga villkor här.
Vi levererar till adresser i Sverige. Fraktkostnaden är 49 kronor.
Om vi av någon anledning inte kan leverera din order i tid kommer vi att informera dig om detta. Om det är möjligt kommer vi även informera dig om anledningen till förseningen och om den nya leveranstidpunkten. Du kan vid leveransförseningar välja att få pengarna tillbaka eller en ny vara levererad. Kontakta oss så hjälper vi dig med frågor kring din leverans.
Är ditt paket skadat vid leverans är det viktigt att fota paketet vid utlämningsställe innan kontakt tas med transportören. Kontakta oss så hjälper vi dig med en reklamation hos fraktbolaget.
Om ditt paket inte hämtas ut i tid debiteras du 249 kr för att täcka våra hanteringskostnader.
Ångerrätten gäller i 14 dagar från den dag du tog emot ditt paket.
Varan skall returneras i oförändrat skick i dess originalemballage för fullständig återbetalning - detta innebär att eventuella förpackningar ska vara intakta och inskickade tillsammans med produkten vid retur. Om du inte uppfyller dessa krav förbehåller vi oss rätten att göra ett värdeminskningsavdrag på upp till 100 % på beloppet som ska återbetalas. Du ansvarar för varan till dess att vi mottagit den. Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål senast 21 dagar från den dag då vi fick ditt meddelande om att du ångrat köpet. Vi förbehåller oss rätten att avvakta återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan (till exempel inlämningskvitto hos transportör), beroende på vilket som inträffar först.
Här kan du ladda ner konsumentverkets ångerblankett.
I enlighet med distansavtalslagen erbjuder vi 14 dagars öppet köp från dagen då du mottagit varan.
För att göra en retur, vänligen kontakta Kundtjänst för att få en returfraktsedel. Returkostnaden är 59 kr. Återbetalningen sker inom 14 dagar från det att vi mottagit din retur eller erhållit bevis om att varan returnerats (till exempel ett inlämningskvitto hos transportör).
Vi gör vårt bästa för att leverera dina varor felfria. Har du trots detta mottagit en produkt som inte stämmer överens med beskrivningen eller en vara som inte håller måttet? Kontakta Kundtjänst så hjälper vi dig givetvis. En reklamation ska göras inom 8 dagar från mottagandet av varan.
Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål som senast 21 dagar från den dag då vi fick ditt meddelande om att du ångrat köpet. Vi förbehåller oss dock rätten att avvakta återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan (till exempel inlämningskvitto hos transportör), beroende på vilket som inträffar först. Pengarna förs över via det betalmedel du valde att använda för ditt köp.